Інформація ГУ ДПС у Запорізькій області від 22 вересня 2021 року
Пологівські податківці налагоджують взаємодію з Федорівською ОТГ
Начальником Пологівської державної податкової інспекції Головного управління ДПС у Запорізькій області Володимиром Михайловим проведено зустріч з головою Федорівської ОТГ Володимиром Черноусом щодо вимог Закону України від 15 червня 2021 року №1539 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання детінізації доходів та підвищення податкової культури громадян шляхом запровадження одноразового (спеціального) добровільного декларування фізичними особами належних їм активів та сплати одноразового збору до бюджету».
Очільник Пологівської ДПІ повідомив, що одноразове (спеціальне) добровільне декларування проводиться з 1 вересня 2021 року до 1 вересня 2022 року.
Декларування активів здійснюється виключно за бажанням громадянина, який має право на таке декларування та подається до Державної податкової служби України виключно в електронній формі.
Також, Володимир Михайлов проінформувала про активи, які підлягають одноразовому (спеціальному) декларуванню, ставки та порядок розрахунку збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування. Подача одноразової ( спеціальної ) добровільної декларації є правом,а не обов’язком фізичної особи. Декларант звільняється від кримінальної, адміністративної та фінансової відповідальності у випадку декларування таких доходів.
Під час зустрічі обговорені питання координації взаємодії, проблемні питання, щодо застосування програмних РРО, а також використання та залучення платників до використання електронних сервісів ДПС.
Володимиру Черноусу були надані інформаційні матеріали щодо одноразового (спеціального) добровільного декларування для розміщення на вебсайті Федорівської громади та проведення роз’яснювальної роботи серед мешканців громади.
Усні консультації з питань застосування електронних сервісів ДПС та одноразового (спеціального) добровільного декларування платники податків можуть отримати, звернувшись у Центр обслуговування платників Пологівської ДПІ за адресою: м.Пологи, вул. І.Чеберка,9 або зателефонувати за номером: (06165) 2-29-49.
Пологівські податківці надали громадянам понад 6 тисяч адмінпослуг
Фахівці Центрів обслуговування платників Пологівської ДПІ за вісім місяців 2021 року надали відвідувачам 6183 адміністративні послуги. Про це повідомив начальник Пологівської ДПІ Головного управління ДПС у Запорізькій області Володимир Михайлов.
Найчастіше громадяни звертаються за видачею картки платника податків, внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з державного реєстру фізичних осіб-платників податків – надано 1775 таких послуг. Також видано 3627 відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків. Крім того, зареєстровано 162 платника єдиного податку, видано 225 витягів з реєстру платників єдиного податку та здійснено реєстрацію 40 РРО та 255 книг обліку розрахункових операцій, надано 43 витяги з реєстру платників податку на додану вартість.
У приміщенні інспекції також проводиться роз’яснювальна робота щодо одноразового добровільного декларування. Відвідувачам надаються пам’ятки з інформаційними матеріалами щодо одноразового добровільного декларування.
Фахівці ЦОПу інформують платників щодо можливості онлайн взаємодії з податковою та допомагають користувачам подавати звітність в електронній формі.
Роз’яснення законодавства
Де фізична особа – громадянин може переглянути інформацію про наявність (відсутність) у неї податкового боргу?
Пологівська ДПІ ГУ ДПС у Запорізькій області інформує. Фізична особа – громадянин, яка не зареєстрована суб’єктом господарювання, в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабинету має доступ до своїх особових рахунків із сплати податків. При зверненні до зазначеного меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по відкритих інтегрованих картках платника (далі - ІКП).
ІКП містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами та цільовими фондами за відповідним видом платежу.
ІКП відкривається, зокрема:
за місцем проживання фізичних осіб (основне місце обліку);
за місцем розташування рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням, або через які проводиться діяльність (неосновне місце обліку).
Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням електронного цифрового підпису, який надається Кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється через офіційний вебпортал ДПС України.
Чи потрібно додавати до декларації документи, що підтверджують вартість об’єктів декларування?
Пологівська ДПІ нагадує, що до одноразової (спеціальної) добровільної декларації декларант зобов’язаний додати копії документів, що підтверджують вартість об’єктів декларування, коли місцезнаходження (реєстрації) активу фізичної особи є за межами України, чи валютні цінності , розміщенні на рахунках у банках в Україні, та у разі декларування прав грошової вимоги.
При місцезнаходженні (реєстрації) інших активів фізичної особи в Україні декларант може додати копії документів, що підтверджують вартість об’єктів декларування.
Чи є можливість у платників податків сплатити податки та збори через Електронний кабінет?
Пологівська ДПІ інформує про наступне.Згідно з абзацами першим та другим п. 42 прим. 1.2 ст. 42 прим. 1 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, в тому числі, шляхом, зокрема, перегляду інформації про платника податків, що збирається, використовується та формується контролюючими органами у зв’язку з обліком платників податків та адмініструванням податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ), здійсненням податкового контролю, у тому числі дані оперативного обліку податків, зборів, ЄВ (у тому числі дані інтегрованих карток платників податків), дані системи електронного адміністрування податку на додану вартість, дані системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, а також одержання такої інформації у вигляді документа, який формується автоматизовано шляхом вивантаження відповідної інформації з електронного кабінету із накладенням кваліфікованого електронного підпису посадової особи контролюючого органу та кваліфікованої електронної печатки контролюючого органу із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання.
Платник податків в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету має доступ до своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів. При зверненні до зазначеного меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по кожному виду платежу, зокрема, бюджетний рахунок на поточну дату.
Меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету надає можливість фізичним особам після ідентифікації за допомогою платіжної системи сплатити податки, збори, платежі за допомогою платіжної карти. Для юридичних осіб можливість сплати податків, зборів та платежів через Електронний кабінет не реалізована.
З інформацією щодо сплати податків, зборів, платежів фізичними особами можна ознайомитись в меню «Стан розрахунків з бюджетом» розділу «Допомога» Електронного кабінету.
Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
У разі наявності готівкових коштів декларант може скористатися правом одноразового (спеціального) добровільного декларування
Пологівська ДПІ інформує, що Законом України від 15 червня 2021 року № 1539-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо стимулювання детінізації доходів та підвищення податкової культури громадян шляхом запровадження одноразового (спеціального) добровільного декларування фізичними особами належних їм активів та сплати одноразового збору до бюджету», який набрав чинності 21.07.2021, розділ XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) доповнено новим підрозділом 9 прим. 4.
Підпунктом «г» п. 5 підрозділу 9 прим. 4 розділу. XX ПКУ визначено, що об’єктами декларування не можуть бути, зокрема, кошти в національній та іноземній валютах, які на дату подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації (далі – Декларація) перебувають у готівковій формі.
Водночас, п. 9 підрозділу 9 прим. 4 розділу XX ПКУ передбачено, що для цілей одноразового (спеціального) добровільного декларування декларант має розмістити кошти в національній та іноземній валютах у готівковій формі та/або банківських металах на поточних рахунках із спеціальним режимом використання в банках України (далі – спеціальні рахунки) до подання Декларації.
Декларант з метою забезпечення виконання положень п. 9 підрозділу 9 прим. 4 розділу XX ПКУ звертається до банку для відкриття спеціального рахунку. Порядок відкриття, закриття, зарахування коштів на спеціальний рахунок і здійснення контролю за операціями за таким рахунком встановлюються Національним банком України.
Відтак, декларант, який бажає задекларувати кошти в національній та іноземній валютах у готівковій формі, повинен до подання Декларації розмістити такі кошти на поточних рахунках із спеціальним режимом використання в банках України.
Для чеків, створених РРО та програмними РРО чи однакові основні реквізити розрахункового документа (фіскального касового чека)?
Пологівська ДПІ нагадує, що пунктами 1 та 2 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265), зокрема, встановлено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО (далі – ПРРО) зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій. Надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі.
Форма та зміст розрахункових документів встановлені Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України 21 січня 2016 року № 13 із змінами та доповненнями (далі – Положення № 13), що розроблене відповідно до ст. 8 Закону № 265.
Вимоги Положення № 13 поширюються на розрахункові документи, створені РРО/ПРРО, крім розрахункових проїзних та перевізних документів на залізничному (крім приміського) й авіаційному транспорті, квитків на міські та приміські автомобільні маршрути, міський електротранспорт, білетів державних лотерей, квитанцій на послуги поштового зв’язку.
Отже, основні реквізити розрахункового документа (фіскального касового чека), визначені Положенням № 13, однакові для чеків, створених РРО та ПРРО.
Про відмінності щодо реквізитів, які не повинен містити чек ПРРО, наприклад заводський номер РРО, чи про відмітку режиму роботи онлайн/офлайн, яку не повинен містити чек РРО, зазначено у п. 2 розд. ІІ Положення № 13 та у примітці до форми чеку (додаток 1 до Положення № 13).
Одноразове (спеціальне) добровільне декларування: чи зобов’язаний декларант здійснювати переклад документів
Пологівська ДПІ пояснює, чи зобов’язаний декларант здійснювати переклад документів, які надаються ним одночасно з поданням одноразової (спеціальної) добровільної декларації, у разі якщо об’єкти декларування знаходяться за межами України.
Відповідно до абзацу десятого п.п. 7.2 п. 7 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) декларант зобов’язаний документально підтвердити вартість об’єктів декларування шляхом додання до одноразової (спеціальної) добровільної декларації (далі – Декларація) засвідчених належним чином копій документів, що підтверджують вартість об’єктів декларування, у разі якщо такі об’єкти знаходяться (зареєстровані) за межами України.
Основи державної мовної політики визначаються Конституцією України (далі – Конституція), а порядок застосування мов в Україні – Законом України від 03 липня 2012 року № 5029-VI «Про засади державної мовної політики» (далі - Закон № 5029). Згідно з ст. 10 Конституції державною мовою в Україні є українська мова. Частиною другою ст. 6 Закону № 5029 визначено, що українська мова як державна мова обов’язково застосовується на всій території України при здійсненні повноважень органами законодавчої, виконавчої та судової влади, у міжнародних договорах, у навчальному процесі в навчальних закладах в межах і порядку, що визначаються Законом № 5029.
Статтею 11 Закону № 5029 встановлено, що основною мовою роботи, діловодства і документації органів державної влади та органів місцевого самоврядування є державна мова. Відповідно до п.п. 19 прим. 1.1.2 п. 19 прим. 1.1 ст. 19 прим. 1 ПКУ до повноважень (функцій) контролюючих органів відноситься, зокрема, контроль за своєчасністю подання платниками податків передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків, зборів, платежів.
Таким чином, оскільки українська мова як державна мова обов’язково застосовується на всій території України при здійсненні повноважень органами виконавчої влади, то декларант, у разі якщо об’єкти декларування знаходяться за межами України, одночасно з поданням Декларації зобов’язаний надати легалізовані в установленому порядку документи, які супроводжуються нотаріально засвідченим перекладом українською мовою.
Тимчасово припинити підприємницьку діяльність неможливо!
Пологівська ДПІ звертає увагу, що порядок проведення державної реєстрації припинення юридичної особи та порядок державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця визначено Законом України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» зі змінами та доповненнями (далі – Закон).
Законом та іншими нормативно-правовими актами не передбачено тимчасове припинення підприємницької діяльності.
Надання інформації контролюючому органу щодо КЕП можливо здійснити в електронному вигляді
Пологівська ДПІ повідомляє, що для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису, автор електронного документа (далі – автор) повідомляє про таких осіб контролюючий орган, на обліку в якому перебуває автор, шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого електронного підпису (далі – Повідомлення) в електронному вигляді за формою згідно з додатком 2 до Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 № 261) (далі – Порядок № 557).
Норми визначені п. 3 розділу ІІІ Порядку № 557.
Електронні форми документів у форматі за стандартом на основі специфікації eXtensibleMarkupLanguage (XML) оприлюднюються на офіційному вебпорталі ДПС (п. 4 розділу ІІ Порядку № 557).
Повідомлення за формою J1391103 (для юридичних осіб) та F1391103 (для фізичних осіб) розміщені на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням: Головна/Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр форм електронних документів/Реєстр форм електронних документів (перелік сервісних запитів) для юридичних осіб, Реєстр форм електронних документів (перелік сервісних запитів) для фізичних осіб (https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/platnikam-podatkiv-pro/informatsiyno-analitichne-za/reestr-elektronnih-form-po/).
Крім того, Повідомлення можна знайти у розділі «Введення звітності» приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету.
При цьому при створенні Повідомлення за формою J1391103 або F1391103 (далі – Запит) у розділі «Введення звітності» приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету обираються рік та місяць, в якому направляється Запит.
Дата формування (відправлення) Запиту заповнюється в автоматичному режимі та відповідає даті фактичного відправлення Запиту.
На офіційному вебпорталі ДПС розміщена інформація щодо даних реєстру платників ПДВ
Пологівська ДПІ доводить до відома платників, що у відкритій та приватній частинах Електронного кабiнету, розміщеного на офіційному вебпорталі ДПС (https://cabinet.tax.gov.ua), платники податків мають доступ, зокрема до сервісу «Дані реєстру платників ПДВ».
Нагадуємо, що робота у приватній частині здійснюється з використанням електронного цифрового підпису (кваліфікованого електронного підпису), що сертифікований у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
Для перевірки даних про реєстрацію платником ПДВ достатньо здійснити пошук за податковим номером (серією та номером паспорта) або найменуванням/ПІБ платника податків.
Визначили у декларації податкове зобов’язання з плати за землю – сплатіть його своєчасно!
Пологівська ДПІ повідомляє, що податкове зобов’язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Норми встановлені п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Податкове зобов’язання з плати за землю, визначене у податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (п. 287.4 ст. 287 ПКУ).
Для прискорення процедури перереєстрації платники ПДВ подають в електронній формі реєстраційну заяву за формою № 1-ПДВ з позначкою «Перереєстрація»
Пологівська ДПІ нагадує, що у разі перетворення юридичної особи - платника ПДВ, або зміни даних про платника ПДВ, які стосуються податкового номера та/або найменування (прізвища, імені та по батькові) та не пов’язані з ліквідацією або реорганізацією платника ПДВ, а також встановлення розбіжностей чи помилок у записах реєстру платників ПДВ, проводиться перереєстрація платника ПДВ.
Протягом 10 робочих днів, що настають за днем, коли змінилися дані про платника ПДВ або виникли інші підстави для перереєстрації, платник ПДВ подає заяву для перереєстрації.
Перереєстрація у зв’язку із зміною найменування (крім перетворення) (прізвища, імені та по батькові) платника ПДВ, який включений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР), здійснюється контролюючим органом без подання заяви платником ПДВ на підставі відомостей з ЄДР.
Наразі вносяться зміни до нормативно-правових актів та програмного забезпечення інформаційно-телекомунікаційної системи «Податковий блок» в частині реалізації можливості внесення запису про перереєстрацію до реєстру платників ПДВ на підставі відомостей з ЄДР.
Для прискорення процедури перереєстрації рекомендуємо платнику ПДВ подати до контролюючого органу засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» реєстраційну заяву за формою № 1-ПДВ з позначкою «Перереєстрація».
При перереєстрації дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, а датою перереєстрації є останній день строку у 3 робочих дні від дня отримання додаткової реєстраційної заяви з позначкою «Перереєстрація».
За бажанням та згідно із заявою платника ПДВ датою перереєстрації може бути встановлено день до закінчення строку у 3 робочих дні від дня отримання додаткової реєстраційної заяви з позначкою «Перереєстрація». При цьому дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, а датою перереєстрації є бажана дата перереєстрації платником ПДВ.
Щодо змін до нормативно-правових актів з питань застосування РРО/ПРРО
Наказ Міністерства фінансів України від 26.07.2021 № 427 «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з питання застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій», який Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 07 вересня 2021 р. за № 1171/36793, набере чинності 17.09.2021 року, в момент офіційної публікації.
Наказом затверджено зміни до нормативно-правових актів, що регламентують процедури реєстрації, опломбування, застосування, обліку реєстраторів розрахункових операцій та центрів сервісного обслуговування в ДПС.
Коротко про деякі зміни:
1. У Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженому наказом Міністерства фінансів України, від 14 червня 2016 року № 547, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 05 липня 2016 року за № 918/29048, оновлено перелік обставин, що передбачають проведення операцій «службова видача» та «службове внесення», які не є фіскальними, на РРО, а саме:
- внесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків, якщо такі внесення чи видача не пов'язані з проведенням розрахункових операцій;
- реєстрація суми готівки, яка зберігається у місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання Z-звіту (службове внесення);
- реєстрація суми готівки, яка вилучається з місця проведення розрахунків та/або видається держателям електронних платіжних засобів (службова видача).
Зазначені операції уніфіковані та застосовуються тотожно як користувачами «традиційних» РРО, так і програмних.
Також уточнено строки зберігання та обов’язок платника надати до перевірки, під час її проведення актів «Про видачу коштів» та «Скасування помилково проведених через РРО сум розрахунків», а саме:
«Акти про видачу коштів та акти про скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку, помилкової форми оплати зберігаються протягом трьох років. При цьому суб'єкт господарювання зобов'язаний надати зазначені акти контролюючим органам під час проведення перевірки».
2. У Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 23 червня 2020 року № 317, зареєстрованому у Міністерстві юстиції України 7 липня 2020 року за № 635/34918, конкретизовано вимоги до статусу пристрою після встановлення на нього безкоштовного або іншого програмного рішення для програмного РРО, а саме:
«Після встановлення безкоштовного або іншого програмного рішення для ПРРО на відповідний пристрій, що належить суб'єкту господарювання на праві власності, володіння, користування, такий ПРРО підлягає реєстрації згідно з цим Порядком».
2. У фіскальному чеку РРО з 01.10.2021 зазначається цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої
Наказом Міністерства фінансів України від 08.06.2021 № 329 "Про затвердження Змін до Положення про форму та зміст розрахункових документів / електронних документів" внесено зміни до форми та змісту розрахункових документів, зокрема:
- до 01 жовтня 2021 року вимоги до форми і змісту розрахункових документів в частині цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої не поширюються на розрахункові документи, що створюються РРО, версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій до дня набрання чинності цим наказом;
- до 01 жовтня 2021 року РРО, версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, за наявності технічних можливостей мають бути доопрацьовані їх виробниками (постачальниками) відповідно до ст. 12 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" з метою забезпечення можливості виконання всіх вимог до форми і змісту розрахункових документів, відповідно до цього наказу.
До 01.10.2021 року виробники (постачальники) повинні доопрацювати РРО для можливості відображення у фіскальному чеку цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої.
Отже, з 01.10.2021 року у фіскальному касовому чеку, які формуються всіма без виключення РРО/програмними РРО, зазначається цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої.
До уваги платників акцизного податку: зміни в роботі програмного забезпечення з приймання та обробки акцизної накладної
В роботу програмного забезпечення з приймання та обробки «Акцизної накладної» внесені контрольні заходи щодо реєстрації акцизних накладних, зокрема:
• перевіряється особа, що реалізує пальне, на наявність ліцензії.
У разі відсутності у суб’єкта господарювання, який реалізує пальне, діючої або призупиненої ліцензії на право здійснення оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, у реєстрації акцизної накладної на реалізацію пального таким суб’єктом господарювання буде відмовлено.
•перевіряється доступний обсяг зареєстрованих резервуарів для отримання пального на акцизному складі, на який відвантажується пальне.
У разі відсутності інформації по резервуарам, а також у разі перевищення обсягу отримання, зазначеного в акцизній накладній, достатнього об’єму зареєстрованих резервуарів на акцизному складі, у реєстрації такої акцизної накладної буде відмовлено.
• перевіряється допустимий обсяг ТЗ для перевезення пального.
У разі складання акцизної накладної з обсягом пального, який перевищує загальну місткість ємності (секцій), м3 пересувного акцизного складу, у її реєстрації буде відмовлено.
•Перевіряється отримувач пального – суб’єкт господарювання – не платник акцизного податку, на наявність ліцензії на зберігання пального.
У разі складання акцизної накладної на суб’єкта господарювання – не платника акцизного податку, за виключенням підприємствам, установам та організацій, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету та підприємств, установ та організацій системи державного резерву, у якого відсутня ліцензія на зберігання пального, у її реєстрації буде відмовлено.
Розрахунок частини чистого прибутку (доходу): особливості подання
16.03.2021 року набув чинності наказ МФУ від 12.01.2021 № 4 «Про затвердження форми Розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку», яким:
- затверджено форму Розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку;
- визнано такими, що втратили чинність, наказ Державної податкової адміністрації України від 16.05.2011 № 285 «Про затвердження форми Розрахунку частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями».
У 2021 році рекомендовано подати Розрахунок частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку:
- державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями за підсумками І кварталу 2021 року – за формою, затвердженою наказом Державної податкової адміністрації України від 16.05.2011 № 285, за підсумками півріччя 2021 року, три квартали 2021 року, 2021 рік – за формою, затвердженою наказом МФУ від 12.01.2021 № 4 з урахуванням показників, задекларованих за І квартал 2021 року;
- господарськими організаціями з державною часткою за підсумками 2020 року – за формою, затвердженою наказом № 285, за підсумками 2021 року – за формою, затвердженою наказом № 4. При цьому такі господарські організації з 01.07.2021 можуть подавати уточнюючий Розрахунок за формою, затвердженою наказом № 4.
Одноразове (спеціальне) добровільне декларування: направлення запиту про надання підтверджуючих документів
Одноразова (спеціальна) добровільна декларація – це декларація, в якій відображаються, зокрема, відомості про декларанта, достатні для його ідентифікації (прізвище, ім’я, по-батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або у визначених ПКУ випадках – серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України) (до п.п. 6.1 п. 6 підрозд. 94 розд. ХХ ПКУ).
Крім того, формою Декларації передбачено зазначення декларантом своєї податкової адреси (місця проживання).
Отже, запит щодо надання декларантом пояснень або підтверджуючих документів направляється податковим органом за адресою, яка зазначена таким декларантом у поданій Декларації.
Інформація про направлення зазначеного запиту буде відображатися також у Електронному кабінеті декларанта.
Скористайтесь інформаційними матеріалами вебсайту ДПС щодо подання відомостей для реєстрації фізичної особи
На вебсайті ДПС з посиланням: https://tax.gov.ua/fizichnim-osobam/podannya-vidomostey/ розміщено інформаційні матеріали щодо подання відомостей для реєстрації фізичної особи/внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків через Електронний кабінет, а саме:
- Платникам податків про електронний сервіс;
- Порядок формування запиту щодо реєстрації фізичної особи /внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків засобами ІТС «Електронний кабінет»;
- Пам’ятка для заповнення Облікової картки фізичної особи – платника податків для реєстрації в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків;
- Пам’ятка для заповнення Заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.
Крім того наведені електронні форми Облікової картки, Заяви про внесення змін та Повідомлення про результати обробки:
•F1314601 – Облікова картка фізичної особи – платника податків - форма №1ДР (для подання в електронному вигляді);
•F1314701 – Заява про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків - форма №5ДР (для подання в електронному вигляді);
•F1414601 – Повідомлення про результати обробки Облікової картки фізичної особи – платника податків - форма №1ДР (при поданні в електронному вигляді);
•F1414701 – Повідомлення про результати обробки Заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків - форма №5ДР (при поданні в електронному вигляді).
Платникам податку на прибуток: розрахунок пільги на суму від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років
Фінансовий результат до оподаткування зменшується на суму від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років (п.п. 140.4.4 ст. 140 ПКУ).
Положення п.п. 140.4.4 ст. 140 ПКУ застосовуються з урахуванням п. 3 підрозд. 4 розд. ХХ ПКУ.
Сума пільги, передбаченої п.п. 140.4.4 ст. 140 ПКУ, розраховується таким чином:
- сума від’ємного значення попереднього звітного року в межах суми прибутку звітного періоду х розмір базової ставки податку: 100.
При цьому платник податку, який застосовує коригування фінансового результату до оподаткування на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ (у т. ч. на суму від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), суму такої пільги відображає у додатку ПП, якщо показник у рядку 04 «Об’єкт оподаткування (рядок 02+ рядок 03РІ)» Податкової декларації з податку на прибуток підприємств за відповідний звітний період має позитивне значення без врахування суми від’ємного значення об’єкта оподаткування попереднього звітного року.
Сумою прибутку податкового (звітного) періоду в межах якого визначається сума від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років для розрахунку суми пільги з податку на прибуток, передбаченої п.п. 140.4.4 ст. 140 ПКУ, є показник у рядку 04 «Об’єкт оподаткування (рядок 02+ рядок 03РІ)» Декларації зі знаком «+ чи -» без врахування суми від’ємного значення об’єкта оподаткування попереднього звітного року, відображеної у рядку 3.2.4 додатка РІ за такий період.
У разі якщо об’єкт оподаткування з податку на прибуток у звітному періоді має від’ємне значення або дорівнює нулю без врахування від’ємного значення об’єкта оподаткування попереднього звітного року, то втрати до бюджету не виникають та сума пільги не визначається.
Узагальнюючі податкової консультації щодо деяких питань застосування правил трансфертного ціноутворення
Наказом Міністерства фінансів України від 08.02.2021 № 67 затверджено «Узагальнюючі податкової консультації щодо деяких питань застосування правил трансфертного ціноутворення», а саме:
- Якими критеріями для визнання осіб пов'язаними повинен користуватись платник податків під час визначення діапазону рентабельності зіставних юридичних осіб - критеріями, визначеними в абзаці четвертому підпункту 39.3.2.9 підпункту 39.3.2 пункту 39.3 статті 39 Кодексу або критеріями, визначеними у підпункті 14.1.159 пункту 14.1 статті 14 Кодексу?
- Перелік інформації, яку повинна містити документація з трансфертного ціноутворення, визначений у підпункті 39.4.6 пункту 39.4 статті 39 Кодексу. Для документації якого періоду слід застосовувати вимоги, запроваджені Законом України від 16 січня 2020 року N 466-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві", стосовно обґрунтування у документації економічної доцільності контрольованої операції (економічної вигоди, що отримується в результаті здійснення такої операції) і наявності ділової мети?
- Який порядок застосування штрафних санкцій до платників податків у разі проведення самостійного коригування ціни контрольованої операції і сум податкових зобов'язань за звітний 2019 рік та подання відповідного уточнюючого розрахунку після 1 жовтня 2020 року під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України?
- Які критерії визнання пов'язаних осіб має застосовувати платник податків при визначенні контрольованих операцій у 2020 звітному році, у зв'язку із змінами, запровадженими Законом України від 16 січня 2020 року N 466-IX?
Наказ розміщено на вебпорталі ДПС за посиланням:
Використання РРО: зміни до форм розрахункових документів
Міністерством фінансів України наказом від 08.06.2021 № 329 затверджено зміни до Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів.
Зокрема, передбачено визначення форми та змісту фіскального касового чека за операцією з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі.
Фіскальний касовий чек за операцією з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі – це розрахунковий документ/електронний розрахунковий документ, створений в паперовій та/або електронній формі РРО або програмним РРО при проведенні операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі. Форма N ФКЧ-5 чека з торгівлі валютними цінностями наведена в додатку 7 до Положення.
Крім цього, викладено у новій редакції форми фіскального касового чека на товари (послуги) та фіскального касового чека видачі коштів.
Зазначені вимоги поширюються на усі розрахункові документи, що створюються РРО/програмними РРО, крім розрахункових проїзних та перевізних документів на залізничному (крім приміського) й авіаційному транспорті, квитків на міські та приміські автомобільні маршрути, міський електротранспорт, білетів державних лотерей, квитанцій на послуги поштового зв'язку.
Платникам ПДВ: внесення готівки до статутного фонду, чи є оподаткування?
Об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ (п. 185.1 ст. 185 ПКУ).
Не є об’єктом оподаткування, зокрема, корпоративні права, виражені в інших, ніж цінні папери, формах; обміну зазначених цінних паперів та корпоративних прав, виражених в інших, ніж цінні папери, формах, на інші цінні папери, корпоративні права, виражені в інших, ніж цінні папери, формах (п.п. 196.1.1 ст.196 ПКУ).
Отже, операція з внесення грошових коштів до статутного фонду підприємства в обмін на корпоративні права (частки у статутному фонді) не підпадає під об’єкт оподаткування ПДВ, за умови, що такі кошти підтверджені відповідними статутними та розрахунковими документами.
ГУ ДПС у Запорізькій області
Запорізькі власники елітних авто сплатили до бюджетів майже чотири мільйони гривень
З початку року до місцевих бюджетів регіону надійшло 3 мільйони 823 тисячі гривень транспортного податку. Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, від власників автівок-юридичних осіб скарбниці отримали 2 мільйони 823 тисячі гривень, від фізичних осіб – більше мільйона гривень.
Найбільші суми "автоподатку" забезпечили платники обласного центру – майже два мільйони, оріхівські та гуляйпільські направили до скарбниць близько пів мільйона гривень, бердянські та приморські – 261 тисячу, мелітопольські та веселівські – 222 тисячі, пологівські, більмацькі та розівські – 182 тисячі, енергодарські, кам’янсько-дніпровські та великобілозерські – 179 тисяч, вільнянські та новомиколаївські – 131 тисячу гривень тощо.
Всього в регіоні нараховується 179 автомобілів, які оподатковуються за ставкою 25 тисяч гривень на рік. Серед них 57 є у власності фізичних осіб, 122 – у юридичних осіб.
Транспортний податок сплачується за легкові автомобілі середньоринковою вартістю понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати та з датою виробництва до п'яти років. З їхнім переліком можна ознайомитися на сайті Міністерства економіки України за лінком: http://www.me.gov.ua/Vehicles/CalculatePrice?lang=uk-UA.
Більше дев'яти тисяч запоріжців приєдналися до бізнес-спільноти
З початку року в регіоні власну справу зареєстрували 9196 платників, зокрема, 1370 юридичних осіб та 7826 фізичних осіб-підприємців. Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, цього року кількість тих, хто започаткували бізнес, зросла порівняно з 2020 роком на 929. Лише у серпні підприємницьку діяльність оформили 1029 суб'єктів господарювання.
Загалом на початок вересня на податковому обліку перебувають 126379 представників бізнесу, серед яких з них 53995 СГД-юридичних осіб та 72384 фізичних осіб-підприємців. Відповідно до аналогічного періоду минулого року коло платників збільшилося на 3517.
Крім того, на даний час у Державному реєстрі фізичних осіб зареєстровано 1 мільйон 764 тисячі громадян, у тому числі, 703 іноземця.
Нагадаємо, представники бізнесу мають можливість в режимі онлайн отримувати інформацію з електронних джерел податкової служби, зокрема, дані про взяття на облік платників, перелік страхувальників, платників ПДВ, платників єдиного податку, акцизного податку з реалізації пального, осіб, які здійснюють операції з товарами, а також дані про РРО про книги ОРО та багато іншого (https://cabinet.tax.gov.ua/registers).
Також на вебпорталі ДПС України можна перевірити потенційних бізнес-партнерів щодо сумлінності сплати податків (розділ "Дізнайся більше про свого бізнес-партнера" http://tax.gov.ua/businesspartner
Представники малого і середнього підприємництва поповнили бюджети запорізьких громад майже на 1,2 мільярда гривень
У січні-серпні до місцевих бюджетів Запорізького регіону надійшло 1 мільярд 178 мільйонів гривень єдиного податку. Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, рівень сплати до минулорічного показника зріс майже на 237 мільйонів гривень або на 25 відсотків.
Так, від фізичних осіб-підприємців скарбниці отримали 896 мільйонів 457 тисяч гривень, від суб'єктів господарювання-юридичних осіб – 150 мільйонів 224 тисячі гривень, від агровиробників – 131 мільйон гривень.
З початку року представники спрощеної системи оподаткування перерахували до бюджету обласного центру 703 мільйони гривень. Мелітопольські і веселівські суб'єкти підприємництва забезпечили 116 мільйонів гривень єдиного податку, бердянські і приморські – 84 мільйони, оріхівські та гуляйпільські – майже 40 мільйонів, василівські та михайлівські – 38 мільйонів, енергодарські, кам’янсько-дніпровські та великобілозерські – 37 мільйонів, пологівські, більмацькі та розівські – 36,7 мільйона гривень тощо.
Станом на початок вересня в Запорізькій області єдиний податок сплачують 54488 фізичних осіб-підприємців, 8897 суб'єктів господарювання-юридичних осіб та більше двох тисяч сільськогосподарських товаровиробників.
Нагадаємо, платники І та ІІ групи спрощеної системи оподаткування сплачують єдиний податок авансовим внеском не пізніше 20 числа поточного місяця, ІІІ групи – протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал, ІV групи – щоквартально упродовж 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу.
"Чи можна з бананів виробляти металоконструкції? Наскільки реальний податковий paperless?
Чи дійсно у податкової є власний чат-бот?": Бекстейдж Дня відкритих дверей для студентів-економістів
Днями Головне управління ДПС у Запорізькій області приймало гостей з Інженерного навчально-наукового інституту Запорізького національного університету. Студенти-економісти ІІ-ІІІ курсів мали можливість потрапити "за лаштунки" податкової служби області та поспілкуватися з керівниками провідних підрозділів.
Знайомство розпочалось з прес-центру, в якому гості дізналися про історію та здобутки запорізьких податківців. Крім того, начальниця управління кадрового забезпечення Світлана Мякота розповіла про перспективи працевлаштування у податковому відомстві, переваги державної служби та можливості кар'єрного зростання.
Наступним пунктом призначення став відділ організації документування, керівниця якого – Наталія Клочкова повідомила про запровадження режиму paperless та його переваги.
Далі студенти мали нагоду поспілкуватися з очільницею управління електронних сервісів. Ірина Бєляєва допомогла розібратися майбутнім фаховим економістам з можливостями дистанційної взаємодії зі службою, а також запропонувала протестувати податкового бота – InfoTAX.
Пізнавальною та відвертою стала зустріч з керівником податкової служби регіону Романом Афоновим. Під час розмови з гостями очільник відомства наголосив на стратегічних завданнях, які щоденно виконують співробітники. Ключовими із них є якісне адміністрування податків і зборів, детінізація економіки, підтримка представників бізнесу, підвищення якості сервісних функцій і цифровізація взаємодії з платниками. Цікавими для студентів стали особисті факти з професійної діяльності Романа Петровича та його кар’єрний шлях.
Роман Афонов висловив сподівання, що такі зустрічі допоможуть студентам визначитися з майбутнім місцем роботи, адже цей вибір їм необхідно буде зробити вже у найближчий перспективі, та запросив усіх бажаючих долучитися до команди запорізьких податківців.
Далі під час екскурсії відвідувачі мали нагоду дізнатися якомога більше про роботу основних структурних підрозділів. Завдяки фаховій розповіді заступника начальника управління-начальника відділу моніторингу операцій та ризиків Дмитра Шаповалова отримали чітке уявлення про механізм роботи СМКОР.
Наприкінці заходу студентам розповіли про можливості отримання податкової знижки, презентували тематичну відеоінструкцію та надали корисні інформаційні матеріали.
Законопроект №5600: Експертне обговорення триває
Сьогодні у Запоріжжі відбулося чергове засідання робочої групи при Запорізькій обласній державній адміністрації щодо вирішення проблемних питань діяльності суб'єктів малого підприємництва. Участь в обговоренні взяли керівництво обласної та міської влади, заступниця начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Олена Щедровська, начальниця управління податкового адміністрування фізичних осіб Світлана Баневич, заступниця голови Громадської ради при Головному управлінні ДПС у Запорізькій області Лариса Церетелі, представники бізнесу та громадськості.
Лариса Церетелі презентувала останні напрацювання щодо пропозицій до проєкту Закону України від 02.06.2021р. № 5600 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень". Зокрема, вони стосуються адміністрування податків і зборів, спрощеної системи оподаткування, справляння податку на додану вартість, податку на прибуток та інших бюджетоутворюючих платежів.
Після обговорення учасники розглянули результати проведення аналітичних досліджень діючого законодавства та законодавчих проектів.
Також на засіданні йшлося про аспекти одноразового добровільного декларування активів фізичних осіб, яке розпочалося 1 вересня.
Легалізація праці: майже 11 тисяч запоріжців отримали офіційну роботу, а бюджети – 27 мільйонів
З початку року в результаті профілактичних заходів податкової служби регіону та органів виконавчої влади і місцевого самоврядування роботодавці добровільно оформили 10797 працівників. Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, працевлаштованим громадянам офіційно виплачено 65 мільйонів гривень доходів. З даної суми до бюджетів і соціальних фондів надійшло 27 мільйонів 300 тисяч гривень, у тому числі, 14,2 мільйона гривень єдиного внеску, 11,7 мільйона гривень податку на доходи фізичних осіб та 1,4 мільйона гривень військового збору.
Крім того, відповідно до плану спільних дій Держпраці та податкового відомства щодо зниження рівня незадекларованої праці організована робота щодо стимулювання власників бізнесу та працівників до офіційних трудових відносин.
Також фахівці податкової служби здійснюють постійний моніторинг ймовірних ризиків використання праці неоформлених співробітників у підприємців та на підприємствах, результати якого передаються до Держпраці для відповідного реагування.
Нагадуємо, роботодавці повинні дотримуватись норм чинного законодавства з питань праці, зокрема: перед допуском до роботи з працівником має бути укладений трудовий договір та оформлена трудова книжка, до податкової служби необхідно направити повідомлення про прийняття на роботу. Заробітна плата виплачується на рівні не менше мінімальної, на яку нараховується єдиний внесок та з якої утримується податок на доходи фізичних осіб та військовий збір.
За порушення законодавчих норм передбачені штрафні санкції